Home Other Services For Insured Patients

FOR INSURED PATIENTS

1. Direct Billing Agreement – this includes complete coverage, coverage with exclusions, co-payment, etc. A member of the VK Hospital insurance team will clearly explain what cost factors and liabilities (if any) to expect. All necessary documentation will be provided on behalf of the patient and forwarded directly to the nominated insurance company. The VK Hospital insurance team member is available to the patient to answer any further enquiries which may arise.

2. Non-direct Billing Agreement – the VK Hospital insurance officer obtains the necessary documentation from the doctor and will help the patient to complete the paperwork required by the insurer.

SCHEDULED ADMISSIONS

Insurers with which VK Hospital has an agreement

1. The VK Hospital insurance officer will contact the insurance company and provide the patient’s medical report and estimated cost of treatment to obtain a letter of guarantee on the patient’s behalf. This usually takes 24 hours.

2. Following receipt of the guarantee, the patient can enjoy the convenience of a cashless experience.

Insurers with which VK Hospital has no agreement

1. The VK Hospital insurance officer will contact the insurance company and provide the patient’s medical report and estimated cost of treatment to arrange for a guarantee of payment to be forwarded.

2. Sometimes a deposit is needed as an interim guarantee if the patient needs or wants immediate hospitalization for treatment.

3. Upon receipt of the letter of guarantee from the insurer, the patient’s deposit will be immediately refunded in full.

EMERGENCY SITUATIONS

1.    The policy of VK Hospital in an emergency situation is to hospitalize first and to process the documentation later. At VK Hospital, the health and welfare of the patient always come first.

2.    The patient’s status, emergency or otherwise, will be determined by the attending physician in the Accident and Emergency Department.

3.    When the situations allows, a deposit is required; however, if the patient does not have sufficient cash funds, or a credit card, VK Hospital will hospitalize first and then settle the financial matter within 24 hours. VK Hospital will keep the patient’s passport as a surety.

4.    The VK Hospital insurance officer will then obtain the pertinent guarantee from the patient’s insurer.

5.    The patient’s deposit will be refunded in full upon receipt of the letter of guarantee.

6.    Prior to the patient’s discharge, the VK Hospital insurance officer will obtain all necessary documentation from the doctor in charge, including detailed explanatory notes of all procedures undertaken, collation of all invoices, etc, and help the patient to fill out the paperwork required by the insurance company.

 

TRƯỜNG HỢP CẤP CỨU

1. Chính sách của VK Hospital đối với các trường hợp cấp cứu là tiến hành nhập viện trước và hoàn tất các thủ tục giấy tờ sau. Tại Bệnh viện 22-12, sức khỏe và quyền lợi của bệnh nhân luôn được đặt lên hàng đầu.

2. Tình trạng bệnh và mức độ nguy cấp của bệnh nhân sẽ được xác định bởi các bác sĩ khoa Cấp cứu.

3. Bệnh nhân cần phải đặt cọc khi điều kiện cho phép. Tuy nhiên, nếu bệnh nhân không có đủ tiền mặt hay không có thẻ tín dụng, VK Hospital vẫn tiến hành làm thủ tục nhập viện trước và giải quyết thanh toán trong vòng 24 giờ. Để đảm bảo, chúng tôi sẽ giữ hộ chiếu hay chứng minh thư của bệnh nhân.

4. Tiếp đó, nhân viên bảo hiểm của VK Hospital sẽ nhận thư xác nhận thanh toán từ công ty bảo hiểm của bệnh nhân.

5. Khoản tiền đặt cọc của bệnh nhân sẽ được hoàn trả đầy đủ ngay khi chúng tôi nhận được thư xác nhận nêu trên.

6. Trước khi bệnh nhân xuất viện, nhân viên bảo hiểm của VK Hospital sẽ chuẩn bị mọi hồ sơ cần thiết do các bác sĩ điều trị cung cấp, bao gồm bảng liệt kê chi tiết tất cả các dịch vụ điều trị đã sử dụng, toàn bộ các hóa đơn, v.v…và giúp bệnh nhân hoàn tất thủ tục giấy tờ theo yêu cầu của công ty bảo hiểm.

TRƯỜNG HỢP CHUYỂN VIỆN

Tại VK Hospital | Bệnh viện 22-12, chúng tôi có 2 loại dịch vụ chuyển bệnh như sau:

Dịch vụ chuyển bệnh thông thường (chuyển bệnh nhân đến Bệnh viện 22-12)

1. VK Hospital có thể thu xếp chuyển bệnh nhân bằng đường hàng không hoặc đường bộ từ các giàn khoan, nhà máy và khu công nghiệp tại các khu vực lân cận thành phố Nha Trang.

2. Chuyển bệnh nhân từ các bệnh viện trong và ngoài khu vực thành phố Nha Trang ( Ninh Hòa, Vạn Giã, Diên Khánh, Cam Ranh, TP Hồ Chí Minh v.v…)

3. Thu xếp thư xác nhận thanh toán cho chi phí vận chuyển từ phía công ty bảo hiểm

4. Trong trường hợp chuyển bệnh bằng máy bay, dịch vụ của chúng tôi còn bao gồm việc xin giấy phép chuyển bệnh lên thẳng máy bay.

5. Vận chuyển từ sân bay về VK Hospital.

6. Bệnh nhân cần phải đặt cọc cho đến khi công ty bảo hiểm gửi thư xác nhận thanh toán. Sau đó, nhân viên bảo hiểm của VK Hospital sẽ tiến hành các thủ tục 1, 2 và 3 nêu trên.

Chuyển bệnh ra nước ngoài

1. Đội ngũ y bác sĩ trình độ chuyên môn cao của VK Hospital luôn giảm thiểu các trường hợp phải chuyển bệnh ra nước ngoài. Tuy nhiên, chúng tôi có thể thu xếp dịch vụ này theo yêu cầu của các doanh nghiệp.

2. Tương tự, chúng tôi có thể thu xếp chuyển bệnh ra nước ngoài đối với các bệnh nhân người nước ngoài muốn về nước để điều trị và dưỡng bệnh.

 

VK Hospital | Bệnh viện 22-12 | Chỉnh hình cột sống

VK Hospital | Bệnh viện 22-12


VK Hospital VK Hospital | Bệnh viện 22-12
Address: 34/4 Nguyen Thien Thuat - Nha Trang - Viet Nam
Tel: 058. 352 8866 - Fax: 058. 352 8868 - Email: info@vkhospital.com.vn